Известие

Collapse
No announcement yet.

Ромолене от скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Може на някой да му се стори смещно, но на Москвичите има опция за регулиране. Между буталото и вилката има шпилка, която с промяна на нейната работна дължина става точно това регулиране къде да ти отделя съединителя. Та евентуално там е мястото където може да се измисли някакво решение
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

    Comment


    • То не е само на Москвичите,макар че на моя доста съм си играл с хода на педала.
      Има го на почти всички които са с жило.За това и се регулира отделянето при тях.
      Но при Алфа греда...

      ------------
      Даже вече и новите руски кошници са на принципа на хидравликата.Във фирмата има ГАЗ Собол и той е с хидравлика на съединителя
      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

      Comment


      • Излиза, че ако няма саморегулираща система, при такава фиксирана постановка без възможност за регулиране, колкото е по-дебел феродовият диск, толкова по-ниско ще отделя и обратното.
        Т. e. на колегата с високо отделящия съединител би трябвало дискът да е тръгнал към подмяна?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • тука вече се сцепихте с тва регулиране на хидравлично управление на съединител. а има ли значение дали съединителя работи на бутане или на дърпане.
          точка

          Comment


          • Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
            Сменяш съединител и маховик
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Излиза, че ако няма саморегулираща система, при такава фиксирана постановка без възможност за регулиране, колкото е по-дебел феродовият диск, толкова по-ниско ще отделя и обратното.
            Т. e. на колегата с високо отделящия съединител би трябвало дискът да е тръгнал към подмяна?
            По горе писах че съм с чисто ново подсилено Валео 325-ца!
            Т.е. това го отписваме...маховика не е сменян, но той си е добре, нямам вибрации и т.н.
            Въпроса също е че ако включа на 1 и тръгна леко без газ само да отделя съединителя и отделя посредата, ако дам газ на около 1200-1500 оборота, тогава отделя по-горе?!
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
              По горе писах че съм с чисто ново подсилено Валео 325-ца!
              Т.е. това го отписваме...маховика не е сменян, но той си е добре, нямам вибрации и т.н.
              Въпроса също е че ако включа на 1 и тръгна леко без газ само да отделя съединителя и отделя посредата, ако дам газ на около 1200-1500 оборота, тогава отделя по-горе?!
              Колкото повече отпускаш педала, толкова по-добре зацепва съединителят. От друга страна колкото са по-високи оборотите на двигателя и колкото е по-висока предавката, необходимостта от по-добро зацепване е и по-голяма (тенденцията да приплъзне е по-голяма). Затова при по-ниски обороти и по-ниска предавка и тенденцията за приплъзване е по-малка и колата тръгва и при недобре зацепен съединител.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Колкото повече отпускаш педала, толкова по-добре зацепва съединителят. От друга страна колкото са по-високи оборотите на двигателя и колкото е по-висока предавката, необходимостта от по-добро зацепване е и по-голяма (тенденцията да приплъзне е по-голяма). Затова при по-ниски обороти и по-ниска предавка и тенденцията за приплъзване е по-малка и колата тръгва и при недобре зацепен съединител.
                Отделно съм сменял и горна и долна помпа съединител + спирачната течност + комплект подсилено Валео, също е сменено маслото на кутията с 75w90 пълна синтетика! Включването е много леко и педала е лек, но само това ме мъчи, не че е болка за умиране де
                Какво ще рече недобре зацепен, също така може ли това отделяне по високо да е ако не е обезвъздушена добре, когато сменяхме помпите и течноста?
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • Вчера огледах всичко и накратко какво видях-педала опира в онова нещо ,което е като стоп машинка и то го ограничава да не се вдига повече,педала и има доста голям свободен ход защото и самата помпа има такъв ход,помпата не би трябвало да има такъв свободен ход,проверих маншона на помпата с пръсти вътре имаше спирачна течност.На колите които е предвидена регулировка наистина при износване на диска педала почва да отделя високо и се регулира,моя съединител до последно си отделяше ниско, дори когато е бил без феродо.На практика регулировка е невъзможна.Износването се компенсира от долната помпа вероятно.Ще сменя горната помпа и ще пиша как е .Когато колата загрее до работна температура първа влиза лесно.Защо?
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Отделно съм сменял и горна и долна помпа съединител + спирачната течност + комплект подсилено Валео, също е сменено маслото на кутията с 75w90 пълна синтетика! Включването е много леко и педала е лек, но само това ме мъчи, не че е болка за умиране де
                    Какво ще рече недобре зацепен, също така може ли това отделяне по високо да е ако не е обезвъздушена добре, когато сменяхме помпите и течноста?
                    Ако не е добре обезвъздушена системата, ще отделя ниско. И ако пък има прекалено много въздух, колкото и да натискаш педала, пак няма да отдели.
                    Общо взето при теб проблемът е точно противоположния на колегата Lordliness. Той се бори с нежелания свободен ход, а при теб трябва да се обособи такъв, за да започне да ти отделя по-ниско.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Забравих да кажа ,че обезвъздуших и нямаше въздух.Тампончето на помпата което прави връзка с педала също е разбито.
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:05.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Вчера огледах всичко и накратко какво видях-педала опира в онова нещо ,което е като стоп машинка и то го ограничава да не се вдига повече,педала и има доста голям свободен ход защото и самата помпа има такъв ход,помпата не би трябвало да има такъв свободен ход,проверих маншона на помпата с пръсти вътре имаше спирачна течност.На колите които е предвидена регулировка наистина при износване на диска педала почва да отделя високо и се регулира,моя съединител до последно си отделяше ниско, дори когато е бил без феродо.На практика регулировка е невъзможна.Износването се компенсира от долната помпа вероятно.Ще сменя горната помпа и ще пиша как е .Когато колата загрее до работна температура първа влиза лесно.Защо?
                        Искам да уточним някои понятия за да сме сигурни, че описваме точно нещата. А именно - "помпа" би трябвало да наричаме цилиндъра чието бутало се задвижва директно от педала (горния цилиндър). Долният цилиндър (този който задвижва аксиалния лагер) следва да се нарича изпълнителен цилиндър.
                        Някъде срещам понятието "лагер - помпа", което според мен е неточно.

                        ---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:19 ----------



                        PS За кое тампонче говориш?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Лагер помпа е съвсем друго.Или аксиален лагер с хидравлика -грубо казано,ако има лагер помпа ,няма долна помпа.Всеки ги нарича както му падне във форума е разпространено горна и долна помпа и аз така ги наричам.Горната е тази която е в купето и контактува с педала,долната (която реално е по високо от земята)стои върху скоростната кутия отгоре,лагер помпата стои вътре в кожуха на скоростната кутия и не се вижда.По скоро трябва да се наричат хидравлични цилиндри,в спирачната система се наричат така и работят на същия принцип.
                          Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:41.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            лагер помпа е съвсем друго
                            Мисля, че знам, какво наричат лагер помпа. Долния цилиндър който е мотниран съосно спрямо входния вал на скоростната кутия и аксиалният лагер са задвижва дириктно от буталото, без да има вилка. Поправи ме, ако греша.
                            Т. е това е също изпълнителен цилиндър.
                            По дефиниция помпа означава устройство, което преобразува механичен натиск в хидравлично или пневматично налягане. При изпълнителния цилиндър е обратното.

                            ---------- Post added at 19:46 ---------- Previous post was at 19:42 ----------

                            Кажи за въпросния тампон. Да не би той да "изяжда" от полезния ход?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Гледах с едно огледало,че е много трудно за завиране,тампона изяжда много малко от хода ,другия свободен ход е от помпата влиза поне 2 см .без да върши никаква работа,вероятно не прави достатъчно налягане към долния цилиндър-имам известни резерви ,че ще се оправят нещата като сменя горната помпа,кажи ми защо като загрее колата ,първа влиза лесно?
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                                Гледах с едно огледало,че е много трудно за завиране,тампона изяжда много малко от хода ,другия свободен ход е от помпата влиза поне 2 см .без да върши никаква работа,вероятно не прави достатъчно налягане към долния цилиндър-имам известни резерви ,че ще се оправят нещата като сменя горната помпа,кажи ми защо като загрее колата ,първа влиза лесно?
                                Като човек с кола като твоята, със съединител като твоя и абсолютно идентичен проблем -вчера открих теч на спирачна течност от работния цилиндър на скоростите. Това ме навежда на мисълта ,че и при двамата има по една неработеща помпа- от където може да идва неотделянето.
                                Има един тест ,който правих в сервиза когато сменях съединител. За да се провери достатъчен ли е хода на помпите за да отдели съединителя, когато някой натиска съединителя и не може да вкараш 1-ва , друг с щанга опитва да бутне вилката на скоростите до края на хода й- ако и тогава не може ,значи проблема не е в помпите- а в съединителя(както беше при мен). Ако пък хода на вилката действително не е достатъчен ,за да отдели съединителя- наистина някоя помпа не генерира достатъчно налягане и съответно има недостатъчен ход.
                                Това ми се върти в главата
                                Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                                EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                                Comment

                                Working...
                                X